Dnešní moderní turbodmychadla jsou stále častěji výrobcům motorů dodávána s integrovaným sběrným výfukovým potrubím – potrubí je součástí turbínové skříně turbodmychadla. Což samozřejmě zvětšuje velikost turbodmychadla, jeho složitost a současně i jeho cenu.
Vzhledem k rostoucí teplotě na spalovacích motorech dochází ke snadnějšímu poškození takovéto turbínové skříně její deformací, ať se jedná o trhliny v odlitku, nebo průhybu příruby sběrného potrubí. Tento typ závad klade větší požadavky na opravárenské organizace při opravách a renovaci turbodmychadel.
Kontrola turbínových skříní a speciálně integrovaného výfukového potrubí je nedílnou součástí oprav turbodmychadel.
POZOR NA OPRAVY TĚSNÍCÍMI HMOTAMI A TMELY !
Průhyb mezi přírubami nelze „vyplnit“ žádným těsněním, ani případnými těsnícími hmotami a tmely. Tmel se nám za velice krátkou dobu vydrolí a otvor se tak opět obnaží. Mechanické opracování tak zůstává jedinou možností, jak deformovanou turbínovou skříň opravit.
Důležité je si uvědomit, že v žádném případě bychom neměli montovat turbodmychadla s poškozenými svody na motor! Únik spalin, který netěsnosti mezi přírubami provází, nám nejen snižuje výkon turbodmychadla, ale především hrozí velké nebezpečí v podobě pronikání spalin do prostoru posádky.