Turbodmychadlo Honeywell GARRETTTurbodmychadlo Cummins turbo technologiesTurbodmychadlo Cummins HOLSETTurbodmychadlo BorgwarnerTurbodmychadlo KKK SchwitzerTurbodmychadlo CZ Strakonice TurbochargerTurbodmychadlo MHI MitsubishiViskospojky BEHR HELLA

Testování a diagnostika turbodmychadla

 

Testování turba provádíme pomocí simulace reálného provozu na testovací stolici, během kterého měříme a vyhodnocujeme jeho provozní a technické vlastnosti. Součástí otestování turbodmychadla je také jeho kompletní vyšistění, nastavení a diagnostika regulačních celků (kalibrace regulace) a také vyvažování ložiskového uzlu až k hranici 250.000 ot/min! 


 

diagnostika turbodmychadla SCHENCK vyvážení turbodmychadla vyčistění turba
HOLSET E-TOOL je určený pro turbodmychadla nákladních a průmyslových aplikací s technologií VGT - IVECO, SCANIA, VOLVO... Pomocí tohoto přístroje lze nejen diagnostikovat regulace turbodmychadel, ale také provádět jejich přesnou kalibraci, která je nezbytná pro správnou funkci turbodmychadla.
Simulace reálného provozu na testovací stolici - tzv. horká zkouška spočívá v napojení turba na okruh mazání a následné roztočení ložiskového středu až k hranici maximálních provozních otáček. Tímto testem lze odhalit i tu nejmenší nevyváženost i úniky oleje.
Součástí testu turba je i vyvážení. To je provedeno na stroji SCHENCK nové generace - jedná se o absolutní špičku v oblasti vyvažování komponentů. Jelikož i nános nečistot může způsobit lehkou nevyváženost ložiskového středu, projdou všechny  komponenty kompletním ultrazvukovým i abrazivním vyčistěním.
turbodmychadlo elektronicka regulace turbodmychadlo VNT VGT VTG lopatky regulace
Pro testování moderních elektronických regulací používáme autorizované testery přímo of výrobců daných turbodmychadel. Díky těmto přístrojům jsme schopni přesně určit případné poškození nebo nesprávnou funkci regulačnícho celku a následné provést kalibraci nebo předložit návrh opravy.
V rámci testování turbodmychadel s proměnlivou geometrií (VNT/VTG/VGT) výrobců BorgWarner (KKK & Schwitzer), Garrett, Holset, Mitsubishi a IHI dojde také k vyčistění natáčecího ústrojí a natáčecích/vodících lopatek. Tento krok je nezbytný, jelikož zanesený mechanismus je často příčinou selhání regulace.
Více o testování turbodmychadel se dovíte v našem firemním videu nebo telefonicky na 222 265 475

 

  • Vyvažování se provádí na stroji SCHENCK CAB950T-S - absolutní špička v této oblasti
  • Maximální hodnota efektivního snímání je 250.000 ot/min
  • Vyvážení široké palety turbodmychadel: osobní vozy, užitkové vozy, nákladní vozy, trucky, průmyslové stroje, zemědělské stroje i turbodmychadla pro závodní aplikace
  • Výstupem je graficky znázorněný diagram - znázornění průběhu a nevyváženosti
  • Životnost - ložiska mohou být vibracemi silně namáhána, podléhají značnému a rychlému opotřebení
  • Bezpečnost - chvění vlivem neodborného vyvážení může způsobit rozpojení spojů nebo únavu materiálu - ohrožení člověka i stroje
  • Kvalita - spatně vyvážené turbodmychadlo je hlučné a negativně se podepíše na výkonu motoru 

 

  

Test spočívá ve fyzickém roztočení turbodmychadla na testovací stolici až do výrobcem stanovených maximálních provozních otáček a následnou analýzou:


  • úrovně vibrací turbodmychadla (laserový snímač Brüel & Kjaer)
  • ověření těsností skříní (případné prolínání oleje/spalin v určitých tlakových bodech)
  • ověření funkce regulace (test regulace v podmínkách reálného provozu)
  • Měření radiálních a axiálních vůlí turbodmychadla (nesmí překročit tolerance 0,05mm)
  •  
Výstupem ze zkušebny je zjištění stavu turbodmychadla spolu s vyplněním protokolem o přezkoušení.

 


 
COPYRIGHT: SPECIAL TURBO 2009 - 2016